Laman Utama

Friday, September 19, 2014

Lawak Pasar Malam

Dari tadi brader jual char kuey tiaw tak senang duduk, kejap berjalan, kejap cakap telefon...tiba-tiba dia muncul depan aku mengeluh...."Nasib baik aku jumpa.." kata dia. aku pun tanya "abang bz nampak, carik apa?"... aku duk carik barang-barang frozen kat kedai hujung sana tu...nasib baik murah..." jawab dia. Aku dengan member aku pun iyakan..."betul la tu..kedai frozen hujung tu mmg murah.." sambung aku, aku pun x tau pulak ada kedai jual barang-barang frozen situ...hihihihi..

"Bini aku ari tu siap nak beli pakai internet lagi barang-barang frozen tu, aku cakap x payah...mahal..." tambah brader tu. Aku kelip2 mata tengok member aku..."ada jual online yek barang frozen? diorang hantar camna?..." tanya aku nada hairan...setahu aku barang frozen tu boleh cair kalau pos...detik hati aku berkata.

Brader tu tengok aku..."Alahhh....hang takkan tak tau...barang frozen memang banyak jual kat internet...bini aku duk sibuk nak beli...kawan-kawan dia semua beli kat internet...tudung frozen, beg frozen, kasut frozen...anak-anak aku duk gila kartun tu laaaa...." kata dia.

Hahahahaha....barang kartun frozen rupanyaaaa....aku mati-mati ingat dia beli karipap frozen ker, roti canai frozen...brader tu blah aku bantai gelak dengan member aku...ihihihih...


Friday, June 27, 2014

#HAMPUREH



Monday, January 16, 2012

Aisyah


Perompak : "Sebelum kamu mati kubunuh, sebutkan namamu!"
Isteri : "Na... nama sa... saya... Aisyah"
Perompak : "Aisyah? nampaknya sama dengan nama ibuku.
Aku tidak boleh membunuhmu," lalu dia mendekati si suami dan sambil mengacukan senjatanya ia berkata,
Perompak : "Sebutkan namamu. Aku mesti tahu nama setiap orang yang menjadi korbanku..."
Suami : "Namaku Irwan.. tapi.... semua orang memanggilku Aisyah...."

Friday, November 11, 2011

Koleksi Lawak Klasik


Cerita 1

Suami : Kenapa Sayang menangis?
Isteri : Saya telah baca sebuah buku. Sad endinglah bang..
Suami : Buku apa?
Isteri : Buku bank abanglah..

Cerita 2

Aderla sorang lelaki datang ke sebuah rumah untuk meminta
derma. Derma untuk rumah orang-orang tua. seorang budak pun membuka
pintu.
budak : derma ape bang?
lelaki : derma untuk rumah orang-orang tua. adik ada apa-apa untuk
didermakan?
budak : nanti jap.saya ambilkan atuk saya.
lelaki : ?????

Cerita 3

3 org menaiki motor dan ditahan polis trafik. Namun pemandu motor
tersebut tidak berhenti. Katanya, ‘Tak Muat Dah Tok, Kami dah bertiga!!!

Cerita 4

Sebaik sahaja mengambil tempat duduk di ruang menunggu sebuah klinik,
Shan terpandang Amin sedang menangis teresak-esak. Dia segera mendekati
Amin. : Shan Kenapa menangis?
Amin : Saya datang untuk ujian darah.
Shan : Awak takut ke?
Amin : Bukan itu sebabnya. Semasa ujian darah dijalankan, mereka
telah terpotong jari saya.
(Mendengarkan penjelasan Amin, Shan menangis.)
Amin : Eh, kenapa pula awak menangis?
Shan : Saya datang untuk ujian air kencing..

Cerita 5

Seorang atok membawa cucunya ke pejabat pos untuk menghantar surat.
Cucunya bertanya bila melihat atoknya memasukkan surat ke dalam tong
berwarna merah.
“Atok buat apa tu?”.
“Atok bagi surat kat kawan atok,cu!” jawap atoknya.
Cucunya bertanya lagi, “Apa bangang sangat kawan atok
duduk dalam tong merah tu?”

Cerita 6

Seorang posmen yang datang menghantar surat.
” Assalamualaikum ”
” Walaikumsalam ”
” Ni rumah encik Sameon ye?
” Ya saya”
” Poning kepala saya mencari alamat rumah encik ni ”
” Buat susah aje encik nie! Apsal tak pos aje?”

Cerita 7

Seorang pegawai polis masuk ke bilik mayat sebuah hospital untuk
menyiasat punca kematian tiga lelaki sekaligus.
Selepas memeriksa mayat-mayat itu, dia bertanya kepada penjaga bilik
berkenaan.
Polis : Mengapa ketiga-tiga mayat tersenyum?
Penjaga : Lelaki pertama sedang bersanding, apabila tiba2 diserang
strok.
Lelaki kedua pula khabarnya menang loteri dan mati serangan sakit
jantung
manakala yg ketiga
disambar petir.
Polis : Hah! Kenapa disambar petir pun tersenyum?
Penjaga : Masa tu dia ingat orang sedang ambil gambarnya…
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...