Sunday, August 14, 2011

Pencurik vs Nenek



Pada satu hari yang dingin, burung-burung berkicauan, suasana aman dan tenteram sekali. Tersebut la akan alkisah 2 orang mamat yang merancang ingin merompak bas ekspress dan penumpang-penumpang bas tersebut. Maka pada suatu ari, seawal pagi tatkala semut pun baru start nak bersenam, mereka telah menunggu dalam sebuah kereta di tepi jalan untuk menahan mana-mana bas ekspres yang lalu di jalan tersebut. Setelah beberapa lama menunggu, tiba-tiba datangla sebuah bas bewarna biru. Terlihat saja bas tersebut, tanpa memikirkan masa depan, 2 orang mamat ni pun memblokkan kereta mereka sehingga bas tersebut terpaksa membrek secara kecemasannya. Berhenti saja bas tersebut, 2 orang pemuda itu mengacukan pistol ke arah drebar bas dan memaksa drebar bas membuka pintu bas tu. Drebar bas pun buka la pintu bas dan secara sepantas kilatnya 2 orang mamat ni terus naik ke dalam bas dan berkata kepada penumpang2 dalam bas tersebut :-

Mamat 1 : Jangan sape2 pun bangun dan buat bising. Ni satu rompakan. Keluarkan semua barang berharga.

Minah 1 (Penumpang bas) : Nak keluarkan apa bang, kami mana ada bawak emas ke berlian ke, kami ni nak pegi kerja je ni ha, dah lewat ni. Bekal nasik ada la..

Terdengar saja cakap dari salah sorang minah tu, 2 orang mamat ni pun turun dari bas dan melihat bas tu dari luar. Baru la mamat2 ni tahu yang bas mereka blok tu rupa-rupanya bas kilang. Patut la warna biru dn patutla semua pakai baju biru...Bas Kilang upernyer. Oleh itu, dengan selambanya mamat2 tu naik semula dalam bas.

Mamat 2 : Kalau barang kemas takde, takpe.. Tapi kami akan rogol kamu semua.

Minah 1 : Eh..eh.. awak biar betul. Takan nak rogol plak.. Abis tu nenek duk kat seat belakang tu takkan nak rogol jugak..

Nenek duk seat belakang : Oooiii minah.....ko dengar tak mamat tu cakap tadi..dia kata semua kan..so SEMUA laa...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...